Tavaly több mint 8 millió darab fogyott belőlük, és ennyit várhatóan idén is el fognak adni.

62 százalékos részesedésükkel ők uralják a Mikuláspiacot, 13 százalék fogy más csokifigurából, például angyalból vagy hóemberből, a maradék 11 százalékot pedig az ajándékcsomagok teszik ki.
Az adventi naptárak is egyre népszerűek: tavaly 350 ezer darabot értékesítettek 235 millió forintért.
A tavaly eladott szezonális édességek 87 százaléka tejcsokoládé volt, a fogyasztók 46 százaléka hipermarketekből szerezte be őket.
Az igazi vásárlási roham ma várható az üzletekben. A legolcsóbb csokimikulás egyébként 45 forintba, a legdrágább pedig 16 ezer forintba kerül.
Az ilyenkor értékesített, mintegy hétszáz tonnányi szezonális édesség csaknem négymilliárd forintos forgalmat generál.
fotó: Pixabay