A Reacty Digital ezerfős márciusi reprezentatív kutatása szerint az online vásárlók elsősorban a kényelem, illetve a házhoz szállítási lehetőség miatt vásárolnak az interneten.

A kutatást végző társaság hozzátette, hogy kedvezőbb ár befolyásoló hatása az online vásárlásnál, az utóbbi években egyre csökken.

Az elmúlt egy évben leginkább ruházati terméket (39 százalék), háztartási gépeket (38 százalék) egészségügyi termékeket (34 százalék), mobiltelefonokat és kiegészítőket (33 százalék) vettek online. A szolgáltatások közül a különféle előfizetések (26 százalék), a szállásfoglalás (26 százalék) és a biztosítások (22 százalék) voltak a legnépszerűbbek.

A felmérés szerint egy átlagos online vásárló három különböző felületről tájékozódik rendelés előtt, a vásárláskor a legfontosabb számukra a magyar nyelvű weboldal, a részletes termékleírás, a képek és az ár feltüntetése.
Az elmúlt egy évben az online vásárlók negyedével fordult elő, hogy megrendeltek egy terméket, de végül elálltak a vásárlástól. Legtöbben minőségi kifogás miatt, vagy azért tették ezt, mert nem felelt meg elvárásuknak (24-24 százalék).

Az utóbbi egy évben online vásárlók mintegy felével előfordult már, hogy azért nem rendelt meg valamit, mert nem talált számára megfelelő fizetési módot – írták. A nem megfelelő szállítási módok miatt azonban kevesebben (40 százalék) álltak el a vásárlástól.

Az online vásárlók egyharmada már legalább egyszer, egyötödük pedig az elmúlt egy évben is rendelt már élelmiszert az interneten. Számukra a legfontosabb szempont a kiszállítás időpontjának megválasztása, emellett lényeges az ár is.

A felmérés készítői kiemelték, hogy a koronavírus-járvány hatására tavaly jelentősen nőtt az inkább készpénzmentes fizetési módokat preferálók aránya. Akik legalább hetente vásárolnak online, azok átlag feletti mértékben ragaszkodnak a készpénzmentes fizetési módokhoz, míg a csak évente online rendelők az átlagnál jobban preferálják a készpénzt.

Külföldi webshopból az elmúlt egy évben az online vásárlók 43 százaléka rendelt, főként mobiltelefont és kiegészítőket (37 százalék), valamint ruhákat (29 százalék). Elsősorban az alacsonyabb ár és a Magyarországon nem kapható termékek miatt választották ezeket a felületeket, de a külföldről is vásárolók közel fele inkább a magyar webáruházakat preferálja a közlemény szerint.

Forrás: MTI

Fotó: Pixabay

2021.08.01. 08:40

Augusztustól az amerikai közönség is élvezheti a magyar operettet

2021.07.31. 09:02

Így szól a "Nothing Else Matters" a Dzsungeltúrában

2021.07.31. 08:48

Negyeddöntőben a férfi vízilabda-válogatott

2021.07.31. 08:32

Ezüstérmes az Európa-csúcsot úszó Milák Kristóf

2021.07.30. 14:31

Megérkezett a legújabb James Bond előzetes: „Bond Is Back”

2021.07.30. 12:38

Siófok, Crikvenica, Karlovy Vary, Mamaia a közép-európai régió legkedveltebb üdülői a nyáron

2021.07.30. 09:30

"Bár most is elégedetlen vagyok az időmmel, tudok közben mosolyogni" - Cseh László elbúcsúzott

2021.07.30. 09:24

Megjelent Prince albuma eddig kiadatlan dalokkal

2021.07.30. 09:02

Ma van a barátság világnapja!

2021.07.29. 13:58

Múzeumba kerül Ceausescu nemrég elárverezett repülőgépe

További hírek

Dénes Tamás

Leirer Timi

Dévényi Tibor

B. Tóth László

Nyerges Izabella

Várkonyi Attila

Jurásek Balázs

Abaházi Csaba

Vas Maya

Bochkor Gábor

Lovász László

Vágó Piros

Retro Rádió

Most szól:

  • Következő