Április 15-én véget ér a hivatalos fűtési szezon, amit a fővárosban a folyamatos, fennakadás nélküli üzemmenet jellemzett, ez azonban nem jelenti a fűtési időszak végét a Főtáv szolgáltatásait igénybe vevő mintegy 240 ezer fővárosi lakossági, és csaknem 7 ezer üzleti fogyasztó számára.

A fűtési időszak hosszát, mely szeptember 15-től május 15-ig tart, kormányrendelet határozza meg. A Főtáv a felhasználóival kötött üzemviteli megállapodásban foglalt időpontok szerint kapcsolja be vagy ki az adott épület fűtését.
Az április 15-e utáni, úgynevezett rendelkezésre állási időszakban a fogyasztóknak lehetőségük van arra, hogy a megállapodásban rögzített időpontoktól eltérő fűtéskapcsolást kérjenek. Az eseti rendelkezést a képviselőknek kell eljuttatni a távhőszolgáltatóhoz legfeljebb május 14-ig. Az eseti rendelkezésű fűtésindítás vagy leállítás az április 15. és május 15. közötti időszakban kizárólag egy alkalommal díjmentes.
A budapesti távhőszolgáltató a koronavírus-járvány idején is minden ügyfelének biztosítja a szolgáltatást, és a márciusban kihirdetett veszélyhelyzetben is folyamatos a fűtés- és melegvíz-ellátás. A Főtáv számos téren tett intézkedéseket ügyfelei és munkatársai egészségének védelmében, illetve hogy a távhőszolgáltatás megszokott szintjét fenntartsa, az ellátáshoz szükséges, műszakilag összetett rendszert folyamatosan üzemeltesse.
A Főtáv felhívja a figyelmet arra, hogy a veszélyhelyzetben azzal is csökkenthető a megbetegedés esélye, ha az ügyfelek nem készpénzt használnak a számlák rendezésére, hanem elektronikus úton fizetik a díjakat. A Főtáv több megoldást is kínál erre: a számlák fizethetők bankkártyával az online ügyfélszolgálati oldalon, vagy banki csoportos beszedéssel, átutalással, továbbá a Díjneten keresztül is.
Forrás: MTI