Luc Besson 1959. március 18-án született Párizsban. Filmjeit gyakorlatilag egytől egyig szeretjük. Besson vitathatatlanul sokat tett a francia filmipar felvirágoztatásáért, s munkásságával már az elmúlt évtized elején bebizonyította, hogy a francia közönségfilmre szükség van.

Besson már első játékfilmjével berobbant a köztudatba és 24 évesen több nemzetközi díjat vihetett haza Élethalálharc (Le dernier combat, 1983) című filmjéért, melyben alkotásainak további emblematikus alakját, Jean Renót is láthatjuk.
Ezután érkezett a rendező egyik legismertebb és legtöbbet méltatott filmje, A nagy kékség, mely bemutatásakor minden francia kasszarekordot megdöntött. A nagy kékség szabadmerülő búvárokról, szerelemről és mindenekelőtt a tenger, a „nagy kékség” iránti tiszteletről, szeretetről szól, amolyan kötelező “darab”.
Az 1990-ben bemutatott Nikitával (1990) s a három évvel később készült Léon, a profival (1994) már egyre nagyobb hírnévre tett szert nemzetközi szinten is, aztán végképp bekövetkezik a nagy váltás: 1997-ben Besson leforgatja Az ötödik elem (The Fifth Element, 1997) című filmet, immár amerikai színészekkel, de francia produkcióban.
A stáb tehát a régi, de a főszereplők már amerikaiak, ami egyfelől azt jelenti, hogy lényegesen könnyebben eljut a tengerentúlra, illetve elég valószínű, hogy Hollywoodnak nem „kell” újraforgatnia ahhoz, hogy az amerikai közönség is megnézze.
Milla Jovovich 1997-ben még nem befutott sztár, de Bruce Willis tulajdonképpen az amerikai akcióhős megtestesítője, s a nézők szemszögéből Az ötödik elem éppen annyira Willis filmje, mint Bessoné. Az sem tagadható, hogy a közönség körében sikereit elsősorban speciális effektjeinek, elképesztő díszleteinek és jelmezeinek köszönheti, mely utóbbiakat a híres divattervező, Jean-Paul Gaultier alkotta.
Besson – saját állítása szerint – régi álmát megvalósítva még Az ötödik elem bemutatója előtt megírt egy forgatókönyvet, melynek alapmotívuma egy Marseille utcáin végigszáguldó taxi. Nem tudni pontosan, miért, de a filmben csak producerként vett részt, s hamarosan bemutatták a Taxit (Taxi, 1998), mely az 1999-es év legsikeresebb európai vígjátéka lett.
A kifogyhatatlan fantáziájú Besson számtalan sikerfilm forgatókönyvét írta és többnél a produceri feladatot is elvállalta. Ilyen a Wasabi – Mar, mint a mustár, A szállító, a Las Bandidas, A sárkány csókja, Az elrabolva mindhárom része, a 2011-ben befejezett Colombiana című akciófilm és folytatása, melynek forgatása a közeljövőben indul, valamint a Lucy második része (MTI).
Forrás: Wikipedia, Retro Rádió