A hajó 1912. április 10-én állt szolgálatba Southamptonban, ahol a személyzeten kívül több mint 900 utas szállt fel rá.

Ezután még kétszer kötött ki további utasokat felvéve, majd április 12-én, déli 1 óra 30 perckor húzta fel utoljára a horgonyt.

Egy óceánjáró hármas második hajójaként a Titanicot és testvéreit heti három járat kiszolgálására és a transzatlanti forgalom dominálására tervezték a White Star Line társaság számára. A hajót a Harland and Wolff hajógyárban építették az észak-írországi Belfastban, és elsüllyedésének időpontjában a Titanic volt a legnagyobb utasszállító gőzhajó a világon.

Első útján (az angliai Southamptonból a franciaországi Cherbourgba, onnan az írországi Queenstownba (1921-től Cobh), és végül az Egyesült Államokba, New York Citybe), 1912. április 14-én, vasárnap 23:40-kor a hajó jéghegynek ütközött, és április 15-én, hétfőn 02:20-kor, az ütközés után alig több mint két és fél órával kettétörve elsüllyedt. A Titanicot a konkurens Cunard Line hajózási társaság két óriáshajója, a Lusitania és Mauretania vetélytársának szánták…

A katasztrófát követően törvényben írták elő, hogy minden hajó köteles az utasai számára maradéktalanul elegendő mennyiségű mentőcsónakkal rendelkezni. Előírták azt is, hogy a rádió mellett 24 órás szolgálatnak kell lennie és nyílt vízfelületen, hajóról nem szabad tűzijátékot fellőni (csak partközelben), a jelzőrakétákkal való összetéveszthetősége miatt.

Az SOS jelzést nem sokkal korábban határozták meg egy hírközlési konferencián mint könnyen azonosítható, egyszerű segélykérő Morse-jelsorozatot. A közhiedelemmel ellentétben a Titanic tragédiája nem az első esete volt e jelzés használatának; mindenesetre a leghíresebb, ami a jelsorozat elterjedését nagyban elősegítette.

A Titanickal kapcsolatos eseményeket többen is megírták. Ezek közül az egyik legismertebb az a beszámoló, amit a Californian kapitányának, Stanley Lordnak a fia, Walter Lord írt, és amely A Night to Remember címmel jelent meg (magyar címe A Titanic pusztulása). A könyv a túlélők elmondása alapján vázolja fel a katasztrófát. 1996-ban Beryl Bainbridge, angol írónő is regényt írt a Titanic tragédiájáról Every man for himself címmel, aminek a magyar címe Közelebb hozzád, Istenem lett. Robert Ballard, a roncs felfedezője több könyvet is írt a hajóról. Az eseményeket Danielle Steel is megírta, Erősebb a szeretetnél című könyvében.

Dékány András magyar író 1967-ben írt regényt a hajó szerencsétlenségéről, S. O. S. Titanic címmel.

A tervek szerint 2022-ben, a luxushajó katasztrófájának száztizedik évfordulóján, Titanic II néven útjára indul a legendás óceánjáró pontos másolata. – írta a Bors. Az új hajó majdnem mindenben olyan lesz, mint az eredeti, kivéve, hogy modern navigációs és biztonsági berendezések üzemelnek majd benne. Sőt az építők ígérik: elegendő mentőcsónak is lesz rajta.

Forrás: ezenanapon.hu, Wikipedia, Bors, Retro Rádió

2021.09.24. 13:18

64 éves a Jailhouse Rock

2021.09.24. 12:11

Budapest mellett Veszprémben is lesz Kávéházak Éjszakája

2021.09.24. 09:30

Eddig soha nem hallott dallal jelentkezett a Rolling Stones

2021.09.24. 08:09

Egész estés dokumentumfilm készül Kemény Dénes vízilabda-válogatottjáról

2021.09.23. 16:57

Hétvégén visszatér a nyár

2021.09.23. 16:43

Hatalmas titokra derült fény az új Downton Abbey mozifilmmel kapcsolatban

2021.09.23. 11:40

A "Főnök" 72 éves lett

2021.09.23. 11:31

A Procol Harum klasszikusát dolgozta fel Carlos Santana

2021.09.23. 08:03

138 éve született Gundel Károly

2021.09.22. 14:02

Végérvényesen beköszönt az ősz!

További hírek

Nyerges Izabella

Várkonyi Attila

Dénes Tamás

Leirer Timi

B. Tóth László

Dévényi Tibor

Abaházi Csaba

Vágó Piros

Vas Maya

Lovász László

Bochkor Gábor

Jurásek Balázs

Retro Rádió

Most szól:

  • Következő